luni, 14 octombrie 2013

Rasul de luni dimineata part III/monday morning laughs part III/lundi matin sourir part III

Luni dimineata-sa ridem un pic/

monday morning laughs/ lundi matin sourir

 

 

       

        Deja stiti situatia, este luni, este dimineata, inceput de saptamina, hai sa ridem. Dracul nu este chiar asa de negru pe cit pare, stiu, este si mai negru.

          You already know the rutine, it is monday, is morning the beginning of the week, let's have some laugh. Devil is not so black as it looks, I know, is blacker.
Vous connaissez déjà la rutine, c'est lundi matin, c'est le début de la semaine, nous allons avoir du rire. Diable n'est pas aussi noir qu'il y paraît, je le sais, est plus sombre.


sâmbătă, 12 octombrie 2013

Machetele mele/My miniatures/Mes petit voitures

Miniaturile mele, my litle cars, mes petit voitures

Atentie postare in romana, engleza si franceza
Warning, post in romania, english and french
Attention, post in roumain, anglais et francaise


 Machete

          Stiu ca in mod normal v-am obisnuit cu postari periodice in timpul saptaminii, dar ieri am avut niste probleme la serviciu care au implicat multa alergatura din partea mea, motiv pentru care nu am mai apucat sa postez nimic. Prin aceasta postare incerc sa imi mentina cadenta la postari.
          Subiectul de astazi trateaza un hobby destul de drag mie, dobindit de curind, de vre-o 2 ani. De fapt inceputurile se pierd prin anul de gratie 1991 cind am primit cadou prima macheta, un Fort T-Bird 1988, care a stat la mine in vitrina singur, mult si bine pina au inceput sa-i tina companie si alte machete. Masinuta mi-a fost daruita de prietena mea de aduci care a venit cu ea, special pentru mine din U.S.A.Totusi, din pacate, pe parcurul anilor a suferit un accident si a ramas fara luminile din spate.


          A doua macheta reprezinta o Dacia 1300, macheta aparuta in Colectia Masini de Legenda de la DeAgostini, pe care am achizitionat-o de la Timisoara si a venit la mine in brate, tot drumul pina la Bucuresti. Impreuna cu ea mai avem o Dacia 1300 Break, Dacia 1304 Pick-Up si Dacia sport.




     


    Prima parte a colectiei este completata de catre un Aro 244, IMS M461,  şi Aro 240.



          De asemenea mai adaugam la lista si un ZIS110 pe care am achizitionat-o pentru simplu fapt ca mi-a placut cum arata.


Restul au fost achizitionate din nostalgie pentru aceste modele care se gasesc din ce in ce mai rar pe strazile tarii si pentru ca le-am condus in diverse etape ale vietii mele.
          Mai jos gasiti toate pozele pe care le-am facut colectiei pina acum, sper sa va placa.


ENGLISH

I know that usually I have the habit to posts regular during the week , but yesterday I had some problems at work that involved a lot running around in Buchares, which is why I never got to post anything . With this post I try to keep my cadence to posts.
Today's topic deals with a hobby rather dear and new to me, acquired recently, about 2 years. Actually the beginnings are lost in the year of grace 1991 when I was given the first model, a 1988 Fort T -Bird , who stood in my window alone, until it began to keep it company another models. This one was given to me by my first girlfriend who bringing it with her special for me in USA. Still, unfortunately along the year that pasted it suffered an accident and was left without tail lights.




The second model is a Dacia 1300 model appeared in Legendary Cas Collection from DeAgostini , which I purchased it from Timisoara and came in my arms all the way to Bucharest (about 650 km). Along with it we have a Dacia 1300 Break 1304 Dacia Dacia Pick- Up and sport.
 


  The first part of the collection is completed by an Aro 244, IMS M461 , and Aro 240.





Also adding to the list is a ZIS110 that I bought it for the simple fact that I liked how it looked.



The other were purchased from nostalgia for these models because they are getting to be very rare in the streets of the country and I drive them  at various stages of my life .
Below you can find all the pictures I have made the collection so far , I hope you enjoy the.


FRANCAISE

Je sais que souvent j'ai l'habitude de postes réguliers au cours de la semaine, mais hier, j'ai eu quelques problèmes au travail qui a impliqué beaucoup courir dans Buchares, c'est pourquoi je n'ai jamais eu de poster quoi que ce soit . Avec ce post, j'essaie de garder ma cadence de messages.
Le sujet aujourd'hui est un passe-temps plutôt cher et nouveau pour moi, acquis récemment, environ 2 ans. En fait, les débuts sont perdus dans l'an de grâce 1991, lorsque j'ai reçu le premier modèle, un 1988 Fort T -Bird, qui se tenait dans ma fenêtre seul, jusqu'à autre modèles commence à lui tenir compagnie. Celui-ci m'a été donné par ma première petite amie qui porte avec elle de spécial pour moi des Etats-Unis. Pourtant, malheureusement, le long de l' année que collé , il a subi un accident et a été laissé sans feux arrière .


Le second modèle est un modèle Dacia 1300 paru dans la Collection Voiture de Legendes publie par DeAgostini, qui je l'ai acheté à Timisoara et est venu dans mes bras tout le chemin jusqu'à Bucarest ( environ 650 km). Avec elle, nous avons une Dacia 1300 Comby, Dacia 1304 Pick-Up et le Dacia Sport. 






La première partie de la collection est complétée par un Aro 244, IMS M461 et Aro 240.



Aussi l'ajout de la liste est un ZIS110 que je l'ai acheté pour le simple fait que j'ai aimé la façon dont il avait l'air .


L'autre ont été achetés de la nostalgie pour ces modèles , car ils sont en train de devenir très rare dans les rues du pays et je les conduire à différentes étapes de ma vie.
Ci-dessous vous trouverez toutes les photos que j'ai faites la collection jusqu'ici, j'espère que vous faire plaisir.

miercuri, 9 octombrie 2013

Toamna in Romania/Fall in Romania/Automne in Roumanie

Toamna in Romania

Atentie postare in romana, engleza si franceza
Warning, post in romania, english and french
Attention, post in roumain, anglais et francaise


          Suntem in plina toamna, a doua luna a ei asa ca ce alt motiv mi-ar trebui ca sa vorbesc despre acest anotimp.Nu o sa va obosesc cu clisee si terminologii ale limbii de lemn in ceea ce priveste acesta perioada a anului, ci doar despre ce imi place mie.
          Sa  o luam cu inceputul. Conforma manualului de geografie clima tarii noastre este temperat continentala, ceea ce in traducere libera si aproximativa ar insemna ca avem 4 anotimpuri, primavara, vara,toamna si iarna a cite 3 luni fiecare. Cum in ultima vreme aceste anotimpuri au cam inceput sa se contopeasca, avem vara cam 4 spre 5 luni pe an,


iarna pica de obicei intr-o marte (3 ceasuri negre) si ii prinde pe toti nepregatiti – deah iarna nu e ca vara, primavara aproape ca nu mai exista iar toamna este singurul anotimp care inca isi mai pastreaza caracteristicile.

          Aceasta incepe in Romania cam pe la 1 sepmtembrie si tine pina la 30 noiembrie. Dar in ultima vreme am avut temperaturi de 30-35 de grade si in septembrie asa ca ar cam trebui sa o trecem la capitolul vara, asa ca ne ramin doar 2 luni de toamna.Odata trecut de arsita si vipia verii toamna cu temperaturile ei domoale si noptile racoroase apare ca o binecuvintare pentru omul care uraste vara si asteapta temperaturi mai normale.
          Toamna imi place pentru coloritul pe care il capata natura, indiferenta ca esti in mijlocul orasului sau intr-o padure este suficient sa te uiti la citiva copaci si ai sa vezi cum acestia pe zi ce trece isi schimba culoarea de parca un pictor un pic sarit de pe fix a trecut pe acolo.

Astfel verdele intens pe care il afisa cu ceva vreme in urma copacul culoarea incepe sa devina un galben intens, un rosu aprins sau un ruginiu sclipitor. Asta doar la nivelul copacilor din orase, dar oare ce se intimpla cu padurea si cu muntii? Daca ati vazut asa ceva stii despre ce vorbesc. Acelasi pictor a trecut si prin padure cu pensula lui a facut un amestec de culori pastelate care incinta ochii si pe care poti sa-l primesti ore intregi fara sa te plictisesti si sa gasesti de fiecare data o noua nuantade culoare.











          In urma cu citiva ani eram la Cabana Muntele Rosu si am vazut cum se lasa ceata din muntii si cum inconjoara totul in jur intr-o patura alb laptoasa prin care nu se mai vede nimic. Ajungi doar sa ghicesti drumul si sa ai impresia ca esti singur pe planeta.




Mi-am cntinuat coborirea spre Cheia pina am iesit din ceata si nu am putut sa nu remarc covorul de frunze care mi se asternea la picioare de parca in acel moment in padure eram cea mai importanta persoana si in fata mea se asternea covorul rosu care trebuia sa ma conduca spre un eveniment important dar doar de natura stiut.



          Evenimentul urmeaza citeva zile mai tirziu si se cheama iarna, cind totul in jurul tau este acoperit de o patura alba de zapada sub care natura isi odihneste puterile pina la urmatoarea primavara cind totul reincepe de parca nimic nu s-a intimplat cu citeva luni inainte.



          Asta este tot pentru acum, sper ca v-a placut si daca aveti pozibilitatea sa rupeti citeva minute din timpul vostru si sa admirati natura toamna o sa aveti numai de cistigat.

FALL

We are in the midle of autumn, the second month of her so what other reason would I have to talk about this season. I woun t get you tired with old clichés regarding this time of year, but only what I like.
.         Let's start from the beginning. According to the geography book Romania has a temperate continental climate, which in free translation means that we have four seasons, spring, summer, autumn and winter about three months each. How these seasons lately have begun to merge, we have summer for about 4 to 5 months a year, usually winter fall s in a Tuesday and catch the authority totaly unprepared – Yeah, the winter is not like summer - there are hardly any traces of spring and autumn is the only season that still preserves most of his characteristics.
Fall in Romania starts at about 1 sepmtembrie and holds up until 30 November. But lately we've had temperatures of 30-35 degrees Celsius in September so this could easily be look like another summer month, so we remain with just 2 months for the fall.Once the heat of the summer left the stage for the gentle autumn temperatures, the cool nights appears as a blessing for the man who hates summer and expect normal temperatures.



I like the autumn for colors that nature gain, whether you are in the heart of a city or in the woods is enough to look at a few trees and see how as the days passes by they change their color, just like they are the testing easel of a very gifted painter. The intense green show by the summer, few days ago starts to become a bright yellow, red or rusty brilliant. That's just the trees in the city, but what is happening to forests and mountains? If you see something you know what I mean.

The same painter went through the woods with his magic brush and made ​​a mixture of pastel colours that the eye could watch for hours without getting bored and find every time a new color shade.












Few years back I was at Red Mountain Chalet and I saw how fog covered the mountains and surrounds everything as a milky white blanket and you couldn t see anything around. To get home I had to guess the road back and the scenery gave me the feeling I was alone on the planet. 




I mady my way down to Cheia until I left the fog and I could not help noticing that before my foot steps laid a carpet of leaves just like at that time I was the most important person in the forest and in front of my laid  a long red carpet that was supposed to lead me to an important event that only the nature knew.



The event that follows few days later is called winter, when everything around you is covered by a white blanket of snow and the nature rests his powers until the next spring, when everything begins again as if nothing had happened a few months before.



That's all for now, hope you enjoyed and if you have the possibility to take few minutes of your time to admire the nature in autumn you will have only to gain.

AUTOMNE

Nous sommes dans le midle de l'automne, le deuxième mois de sa sorte, quelle autre raison aurais-je de parler de cette saison. Je ne vais pas vous fatigué de vieux clichés concernant cette période de l'année, mais seulement ce que j'aime.
Commençons par le début. Selon le livre de géographie Roumanie a un climat continental tempéré, qui en traduction libre signifie que nous avons quatre saisons, printemps, été, automne et hiver sur trois mois chacune. Comment ces saisons dernièrement ont commencé à fusionner, nous avons été pendant environ 4 à 5 mois par an, généralement automne hiver S dans un mardi et attrapons l'autorité totalement dépourvu - Oui, l'hiver n'est pas comme l'été - il n'y a pratiquement aucune trace de printemps et l'automne est la seule saison qui a conservé la plupart de ses caractéristiques.
Automne en Roumanie commence à environ 1 sepmtembrie et tient jusqu'au 30 Novembre. Mais pendant les dernièrement anee, nous avons eu des températures de 30-35 degrés Celsius en Septembre alors cela pourrait facilement être ressembler à un mois d'été, nous restons donc avec seulement 2 mois pour fall.Une fois la chaleur de l'été, a quitté la scène pour les doux températures l'automne et fraîches de les nuits apparaît comme une bénédiction pour l'homme qui hait l'été et s'attendre à des températures normales.



J'aime l'automne pour les couleurs que le gain de la nature, que vous soyez au cœur d'une ville ou dans les bois est suffisante pour regarder quelques arbres et de voir comment au fil des jours passe par elles changent de couleur, tout comme ils sont les tests chevalet d'un peintre très doué. Le spectacle vert intense en été, il ya quelques jours, commence à devenir un jaune vif, rouge ou rouille brillant. C'est juste les arbres dans la ville, mais ce qui se passe dans les forêts et les montagnes? Si vous voyez quelque chose que vous savez ce que je veux dire.

Le même peintre est allé dans les bois avec son pinceau magique et fait un mélange de couleurs pastel que l'œil pouvait regarder pendant des heures sans s'ennuyer et trouver à chaque fois une nouvelle nuance de couleur.











Il ya quelques années, que j'étais à Red Mountain Chalet et j'ai vu comment brouillard recouvrait les montagnes et entoure tout comme une couverture blanche laiteuse et vous ne pouvais pas voir quoi que ce soit autour. Pour rentrer à la maison, je devais deviner le chemin du retour et le paysage m'a donné l'impression que j'étais seul sur la planète.




Je Mady mon chemin vers Cheia jusqu'à mon départ le brouillard et je ne pouvais pas m'empêcher de remarquer que devant mes étapes de pied mis un tapis de feuilles comme à cette époque, j'étais la personne la plus importante dans la forêt et en face de mon jeté une longue tapis rouge qui devait me conduire à un événement important que seule la nature sait.



L'événement qui suit quelques jours plus tard est appelée hiver, quand tout autour de vous est recouvert d'un blanc manteau de neige et de la nature repose ses pouvoirs jusqu'à ce que le printemps prochain, quand tout recommence comme si rien ne s'était passé quelques mois auparavant.



C'est tout pour aujourd'hui, j'espère que vous aimé et si vous avez la possibilité de prendre quelques minutes de votre temps pour admirer la nature en automne, vous n'aurez qu'à y gagner.